במרבית המקרים, ההמלצה לשקול אבחון פסיכודידקטי מגיעה מהצוות החינוכי במסגרת הלימודית של הנבדק. במקרים אלה, מעלה הצוות את הרעיון שמצב רגשי זמני או קבוע או קשיי התארגנות, זיכרון או לימוד, מפריעים לנבדק לממש את מלוא הפוטנציאל שלו, וכנראה שלאחר אבחון מקיף תושג התאמה במצבו ויכולותיו האינדיווידואליות ושיפור בחוויה הלימודית ובהישגים הלימודיים שלו.
כעת, לעיתים, עומדים ההורים מול בחירות מורכבות שאין להם מושג איך להתחיל לעבד. אז נשאלת השאלה - כיצד בוחרים מכון לאבחון פסיכודידקטי? אילו שאלות חשוב לשאול וכיצד בוחרים? כל השאלות, ההיבטים והנקודות להתייחסות - במאמר שלפניכם
מי מוסמך להעביר אבחון פסיכודידקטי?
אבחון פסיכודידקטי הינו הליך מלא יותר מהליך האבחון הדידקטי, והוא מורכב משני חלקים - אבחון דידקטי ואבחון פסיכולוגי. את האבחון הפסיכולוגי מורשה להעביר פסיכולוג מוסמך בעוד את האבחון הדידקטי ייתכן שיעביר אותו פסיכולוג או מאבחן דידקטי מורשה אחר.
מקצועיותם של מנחי אבחון פסיכודידקטי
מאבחנים פסיכודידקטיים הם לעיתים צוות בעלי רמות שונות של הכשרות. עוד, לעיתים המאבחנים הינם בעלי תחומי התמחות שהם רלוונטיים או שלא רלוונטיים למקרה שלכם (למשל התמחות על פי גילאים או על פי תסמינים, וכדומה). חשוב לחפש מאבחן שהוא בעל הכשרה מתאימה, ובמקרה של מכון אבחון לברר היטב בטרם עת מי יהיה צוות המאבחנים במקרה שלכם. מומלץ לשאול אודות הניסיון המצטבר של המאבחנים הפוטנציאליים במקרים דומים לשלכם.
החיבור האישי הוא חשוב
אבחון פסיכודידקטי הוא תהליך מורכב, לא קצר, לעיתים מלווה בחששות או "חרדות ביצוע". לכן, חשוב שאת האבחון ינחה איש מקצוע שהוא לא רק מנוסה ומושכל, אלא גם נעים, נינוח, ומתאים לנבדק. יכול להיות שהילד שלכם יגלה שנוח לו יותר לעבור תהליך של אבחון דווקא עם מאבחן גבר או אם מאבחנת פסיכודידקטית אישה. ייתכן שירגיש בנוח עם סגנון אבחון כזה או אחר. לטובת האבחון המדוייק והמלא, חשוב ליצור אווירה נינוחה, ידידותית ונטולת לחצים ככל האפשר במהלך האבחון והשיחה, על מנת להבין בצורה עמוקה ואותנטית את המצב הרגשי, הקוגניטיבי, והלימודי של הנבדק.
הבחירה היא שלכם
אין חובה לבחור באבחון עבור אף ילד במסגרת חינוכית. הבחירה אם לעבור את התהליך האבחוני או לא היא תמיד שלכם, ההורים. לכן, חשוב שתדעו, שמטרתו של כל אבחון פסיכודידקטי היא בראש ובראשונה לתת לכם, המשפחה, את כל הכלים להתמודדות יעילה, נוחה וטובה עם המצב הלימודי הקיים. הבנה של האתגרים והמורכבויות בתפישת העולם וביכולת הלימודית האישית והייחודית של כל נבדק, תאפשר סביבה בייתית תומכת בראש ובראשונה, ולאחר מכן גם סביבה תומכת בבית הספר על פי תוצאות האבחון. לכן, חשוב שתבחרו אבחון שתרגישו שהוא מספק לכם את הביטחון במתן תוצאות שיקדמו אתכם ויקלו עליכם לאפשר מסגרת חינוך ולימוד מתאימה ומיצוי הפוטנציאל של הנבדק. מאבחן נעים, משכיל, ובעל ניסיון, ש"יש לכם קליק" איתו, יכול להיות התשובה המדוייקת עבורכם.
כעת, לעיתים, עומדים ההורים מול בחירות מורכבות שאין להם מושג איך להתחיל לעבד. אז נשאלת השאלה - כיצד בוחרים מכון לאבחון פסיכודידקטי? אילו שאלות חשוב לשאול וכיצד בוחרים? כל השאלות, ההיבטים והנקודות להתייחסות - במאמר שלפניכם
מי מוסמך להעביר אבחון פסיכודידקטי?
אבחון פסיכודידקטי הינו הליך מלא יותר מהליך האבחון הדידקטי, והוא מורכב משני חלקים - אבחון דידקטי ואבחון פסיכולוגי. את האבחון הפסיכולוגי מורשה להעביר פסיכולוג מוסמך בעוד את האבחון הדידקטי ייתכן שיעביר אותו פסיכולוג או מאבחן דידקטי מורשה אחר.
מקצועיותם של מנחי אבחון פסיכודידקטי
מאבחנים פסיכודידקטיים הם לעיתים צוות בעלי רמות שונות של הכשרות. עוד, לעיתים המאבחנים הינם בעלי תחומי התמחות שהם רלוונטיים או שלא רלוונטיים למקרה שלכם (למשל התמחות על פי גילאים או על פי תסמינים, וכדומה). חשוב לחפש מאבחן שהוא בעל הכשרה מתאימה, ובמקרה של מכון אבחון לברר היטב בטרם עת מי יהיה צוות המאבחנים במקרה שלכם. מומלץ לשאול אודות הניסיון המצטבר של המאבחנים הפוטנציאליים במקרים דומים לשלכם.
החיבור האישי הוא חשוב
אבחון פסיכודידקטי הוא תהליך מורכב, לא קצר, לעיתים מלווה בחששות או "חרדות ביצוע". לכן, חשוב שאת האבחון ינחה איש מקצוע שהוא לא רק מנוסה ומושכל, אלא גם נעים, נינוח, ומתאים לנבדק. יכול להיות שהילד שלכם יגלה שנוח לו יותר לעבור תהליך של אבחון דווקא עם מאבחן גבר או אם מאבחנת פסיכודידקטית אישה. ייתכן שירגיש בנוח עם סגנון אבחון כזה או אחר. לטובת האבחון המדוייק והמלא, חשוב ליצור אווירה נינוחה, ידידותית ונטולת לחצים ככל האפשר במהלך האבחון והשיחה, על מנת להבין בצורה עמוקה ואותנטית את המצב הרגשי, הקוגניטיבי, והלימודי של הנבדק.
הבחירה היא שלכם
אין חובה לבחור באבחון עבור אף ילד במסגרת חינוכית. הבחירה אם לעבור את התהליך האבחוני או לא היא תמיד שלכם, ההורים. לכן, חשוב שתדעו, שמטרתו של כל אבחון פסיכודידקטי היא בראש ובראשונה לתת לכם, המשפחה, את כל הכלים להתמודדות יעילה, נוחה וטובה עם המצב הלימודי הקיים. הבנה של האתגרים והמורכבויות בתפישת העולם וביכולת הלימודית האישית והייחודית של כל נבדק, תאפשר סביבה בייתית תומכת בראש ובראשונה, ולאחר מכן גם סביבה תומכת בבית הספר על פי תוצאות האבחון. לכן, חשוב שתבחרו אבחון שתרגישו שהוא מספק לכם את הביטחון במתן תוצאות שיקדמו אתכם ויקלו עליכם לאפשר מסגרת חינוך ולימוד מתאימה ומיצוי הפוטנציאל של הנבדק. מאבחן נעים, משכיל, ובעל ניסיון, ש"יש לכם קליק" איתו, יכול להיות התשובה המדוייקת עבורכם.
