אבחונים נוספים במרכז מרחב אישי

אבחונים בריפוי בעיסוק

אבחון מקיף לאיתור מקור קשיים במוטוריקה גסה ובמיומנויות מוטוריות עדינות, אבחון ואיתור קשיים במערכת התחושתית, אבחון קשיים בתפיסה החזותית, אבחון ואיתור קשיים בכתיבה ובמיומנויות למידה, אבחון קשיי תכנון.
 

 אבחונים בפיזיותרפיה

 במרחב אישי מתקיימים אבחונים בפיזיותרפיה ע"י פיזיותרפיסטית מומחית.
 לפרטים על הפיזיותרפיסטית במרחב אישי
 לקבלת פרטים נוספים על איבחונים בפיזיותרפיה במרחב אישי
   

 

אבחון שפה ודיבור (קלינאות תקשורת)

אבחונים של קלינאית תקשורת
במרחב אישי מתבצעים אבחונים של קלינאית תקשורת מוסמכת. 

מתי מומלץ לפנות להערכת שפה:

 - כאשר ניראה שהשפה אינה ממשיכה להתפתח ולהתקדם.
 - כאשר קיים רושם שישנם פערים בין שפתו של הילד לזו של בני גילו.
 - כאשר דיבורו של הילד  משובש (יחסית לבני גילו) עד כדי כך שאינו מובן לסביבתו.
 - כאשר מורגש תיסכול מצד הילד על שאינו מצליח להביע את עצמו.

מתי יש להביא את הילד להערכת דיבור וטיפול בהיגוי:

ראשית יש צורך בבדיקת שמיעה על מנת לשלול אפשרות של בעית שמיעה אפילו זמנית היכולה להשפיע על ההיגוי.
ידוע שילד סביב 3 שנים יכול לבנות משפטים כמו מבוגר כשמורכבות המשפטים הולכת וגדלה בהתמדה. במקרה ויש שיבושים רבים המקשים על מובנות הדיבור מומלץ להגיע בסביבות גיל 3 שנים להערכת דיבור. במידה ורק צליל מסויים נהגה באופן משובש בכל מצב דיבור מומלץלהגיע בסביבות גיל 4 שנים להערכת דיבור.

פעמים רבות שומעים אצל ילדים צליל שנהגה בחלק מהמילים אך לא מופיע בעקביות. יתכן שהצליל נמצא בתהליך רכישה ספונטני ויש לתת לילד זמן לרכישת אותו צליל (כל ילד והקצב שלו).

איך מתבצעת הערכת היגוי?

במסגרת הערכה זו מקובל להעביר למטופל/ ת מבחן היגוי הכולל תמונות צבעוניות המייצגות מילים בהם מופיעים כל הצלילים הקיימים בשפה וכל צליל בכל מצב במילה(תחילי, אמצעי וסופי). לדוגמא על מנת לבדוק את הצליל ר' יהיו תמונות של רכבת פרח נר מראה. הילד נדרש לענות על השאלה מה זה? ובכך הוגה את המילה באופן ספונטני. במידה ואינו הוגה נכון מבקשים ממנו לחזור על המילה ובודקים גם את יכולת ההגייה בחיקוי. בנוסף בודקים את האבחנה השמיעתית ואת פעילות אברי ההיגוי.



אבחונים פסיכולוגיים

הורים, גננות, מורים ומטפלים מפנים לאבחונים פסיכודידקטים, דידקטים ופסיכולוגיים בכדי לקבל מענה לשאלות סביב תפקודו של הילד: אבחון להדלגה (הקפצת ילד מגן לגן אחר בו לומדים גדולים ממנו), אבחון בשלות לכיתה א', קשיים בתפקוד בבית הספר הכוללים קשיים לימודיים, חברתיים, התנהגותיים, רגשיים או לחלופין קשיים המתגלים בבית: קנאת אחים, קושי בקבלת גבולות וסמכות הורית, פחדים מסוגים שונים, רגרסיה להתנהגות ילדותית, תגובות למצבי משבר, חירום או טראומה ועוד'.


באבחונים הפסיכולוגיים והפסיכודידקטיים נבדקים מספר תחומים: תחום האינטיליגנציה בו נבדקים ערוצי הקליטה והתפיסה, עיבוד המידע, יכולת הלמידה והשינון ושימור בזיכרון כמו גם, יכולות וכישורים דידקטיים. בנוסף נבדק התחום הרגשי. האבחונים הפסיכולוגיים והפסיכודידקטיים מסייעים באיתור הסיבות לקשייו של הילד ובהתאם ניתנות המלצות לפניה לגורמי טיפול שונים. כמו כן, המלצות לבית הספר והתאמות לבגרויות.
 
אתר זה פותח ע"י בניית אתרים בניית אתרים | אתר תדמית
© כל הזכויות שמורות למרחב אישי - מרכז רב תחמי לאבחון וטיפול בילד ובמשפחה