פיזיותרפיה לילדים

פיזיותרפיה לילדים


פיזיותרפיה התפתחותית:

כהורים אחראיים ודואגים אנו עוסקים לא פעם בשאלות רבות הקשורות לבריאות ולהתפתחות ילדינו, ולא מעט בשאלות הקשורות לתחום ההתפתחות המוטורית. ישנם ילדים תנועתיים יותר או פחות, זריזים או איטיים וכל ילד מתפתח בקצב שלו. תחום הפיזיותרפיה ההתפתחותית נותן מענה לנושאים הקשורים להתפתחות המוטורית של תינוקות וילדים בגיל הרך.
האם זה נורמאלי שהרך הנולד מפנה את ראשו רוב היום לצד אחד? האם זה בסדר להתחיל לעמוד על קצות האצבעות? כיצד ניתן לעודד את התינוק להיות פעיל יותר? ניתן בהערכה ראשונית לתת מענה והדרכה להורים על מנת לסייע לתינוק לרכוש את המיומנויות המוטוריות איתן הוא מתפקד בעולם. 
 
  

פיזיותרפיה לילדים:

טיפולי פיזיותרפיה לילדים מתאימים לאוכלוסייה רחבה ומגוונת הכוללת: ילדים עם חולשת חגורת כתפיים, קשיים בקואורדינציה, ליקויי יציבה, ילדים הסובלים  מליקויים או מגבלות בתחום הנוירולוגי או האורטופדי.
מטרת הפיזיותרפיה היא לקדם את הילד ולסייע לו בהשגת תפקוד ומיומנויות מוטוריות שונות בהתאם לסוג הבעיה. ישנה חשיבות עליונה ביצירת קשר טוב של המטפל עם הילד ועם ההורה על מנת להשיג עבודה משותפת ועל מנת להתאים את הטיפול בצורה הטובה ביותר לצרכיו של הילד.


 

 



קבוצות פילאטיס לילדים ונוער:

התעמלות מותאמת לילדים המושתתת על עקרונות הפילאטיס ויכולה להתאים כמעט לכל ילד ע"פ צרכיו האישיים. שיטת הפילאטיס ידועה כמסייעת בחיזוק של הגוף תוך כדי ייצוב של מרכז הגוף ושמירה על מנח גוף נכון. נמצא כי תרגול קבוע של פילאטיס מסייע בחיזוק שרירים נכון, מניעת כאבי גב ושיפור היציבה. שיטת הפילאטיס שמה דגש על חיזוק וייצוב ה"מרכז"- בטן-גו ואגן, שיפור דימוי הגוף והתמצאות במרחב, שיפור קואורדינציה, קצב  וגמישות. הערך המוסף בתרגול פילאטיס בילדים ונוער הוא הצורך להשפיע בגיל הצעיר, בתקופת הצמיחה והלמידה של מיומנויות מוטוריות על יציבה נכונה, דימוי הגוף, שליטה ובקרה מוטורית. ישנה אפשרות לשיעורי פילאטיס פרטניים לילדים הזקוקים ליחס אישי יותר.

 


Does a program of Pilates improve chronic non-specific low back pain?
Journal of Sport Rehabilitation. 2006 Nov; 15(4): 338-50
 
The effects of Pilates training on flexibility and body composition: an observational study
Archives of Physical Medicine and Rehabilitation. 2004 Dec; 85(12): 1977-81

אתר זה פותח ע"י בניית אתרים בניית אתרים | אתר תדמית
© כל הזכויות שמורות למרחב אישי - מרכז רב תחמי לאבחון וטיפול בילד ובמשפחה