ריפוי בעיסוק הכלים והאביזרים

ריפוי בעיסוק לילדים - על הכלים, המשחקים והאביזרים המשמשים בתהליך

בתהליך של ריפוי בעיסוק לילדים בדרך כלל נעשה שימוש נרחב באביזרים - החל מאביזרים קטנים המשמשים לתרגול מוטוריקה עדינה, החזקה של עיפרון וכדומה - וכלה באביזרים גדולים וכבדים, כמו נדנדות ואביזרים שאתם רגילים לראות בג'ימבורי או במשחקיה. איך כל אלה משרתים את המטרה? על כך ועוד, במאמר שלפניכם.

מה אנחנו רואים במכון לריפוי בעיסוק לילדים, ואיך זה באמת קשור לתהליך הטיפולי?

מרפאות ומכונים רבים לריפוי בעיסוק לילדים נראים כמו משחקייה מגרת חושים - הם צבעוניים, מלאים במשחקים, צעצועים, ואביזרים, ומזמינים את הילדים להשתמש בהם. כך, מתקיימים שני הכללים הכי חשובים בתהליך איכותי של ריפוי בעיסוק לילדים - זה גם מועיל, וזה גם כיף!

להשתמש באביזרים, ליהנות ולהשתפר

השימוש בכל אביזר במכון לריפוי בעיסוק הינו מותאם, מכוון, ומלווה על ידי איש מקצוע. כך, אם הילד המטופל מקבל לידיו גולות, הוא יונחה להחזיקן באופן מסויים ולהשתמש בהן באופן מסויים, על מנת לחזק יכולות מוטוריקה עדינה, לחזק את יכולת התנועה המדוייקת, לשפר את יכולתו של הילד לתכנן במדוייק את תנועותיו, ועוד.

אז מה היה לנו שם?

בקליניקה הטיפולית תמצאו מגוון עצום של כלים טיפוליים כיפיים. הנה כמה מהם:

נדנדות, מנהרות, סולמות, ערסלים - מאפשרים בתהליך הטיפולי במקרים של קשיי ויסות חושי לאתגר את הילד מבלי להוציא אותו מאזור הנוחות שלו, מאפשרים שיפור יכולת תנועה, שיווי משקל, קואורדינציה ותיאום עין-יד, תכנון תנועה ודיוק, ואפילו לפעמים התמודדות עם פחדים קטנים.

כדורים - לא פעם נראה ילדים משחקים בכדור עם המרפא שלהם בעיסוק. מטרת המשחק הינה לשפר קשר עין-יד ותיאום בין שתי הידיים, לשפר מוטוריקה עדינה, חיזוק דומיננטיות של היד, עבודה על שיווי משקל, ועוד.

משחקי חשיבה ופאזלים - משמשים במהלך הטיפול לשיפור יכולת התפישה הויזואלית של הילד, לארגון והתמודדות עם משימות, לשיפור מיומנויות בתחומי המוטוריקה העדינה, ועוד.

משחקים וצעצועים לשיפור המוטוריקה העדינה - קיסמים, חרוזים, גולות, וחפצים קטנים אחרים שאותם אנחנו יכולים למיין, לקלוע אל הבור, לנעוץ בפיסה של קלקר ועוד, משמשים על מנת לשפר יכולות מוטוריקה עדינה, קשרי עין יד, תכנון תנועה, ועוד.

האביזר הטיפולי החשוב ביותר הוא המטפל בעצמו

בתהליך של ריפוי בעיסוק בילדים, אבחנה איכותית ומטפל מושכל הם החשובים ביותר. כשיש את אלה, ניתן להפעיל את הילד על מנת לאתגר אותו ולשפר את יכולותיו כמעט בכל מצב וגם עם אביזרים שיש בבית. פעילויות רבות בתהליך הטיפולי ייעשו תוך שימוש באביזרים שלא בדרך ה"רגילה" שלהם או ללא אביזרים בלבד. יכולתו של המטפל להתאים לילד תהליכים, משחקים וחוויות שיתאימו למבנה האישיות ולאתגרים שהוא ניצב בפניהם, הם אלו שיאפשרו גם להורים לאתגר את הילד - בפארק, במשחקיה, ואפילו בבית, להמשך עבודה רציפה גם בימים שבהם לא מגיעים למכון.

אתר זה פותח ע"י בניית אתרים בניית אתרים | אתר תדמית
© כל הזכויות שמורות למרחב אישי - מרכז רב תחמי לאבחון וטיפול בילד ובמשפחה